Dikke kok 2

Dikke kok 2

Dikke dames 2

Dikke dames 2

Dikke kok 1

Dikke kok 1

Dikke dames 1

Dikke dames 1

Eerste schilderij

Eerste schilderij

Mijn apen in het AMC

Mijn apen in het AMC

donderdag 21 juli 2011

2 maandjes verder

Het is alweer een hele lange tijd geleden dat ik wat geschreven heb maar er gebeurd ook zoveel en de tijd gaat zo snel.. ik begin maar gewoon waar ik gebleven ben. 28 mei zijn we naar curacao geweest dankzij stichting doe een wens! het was echt helemaal geweldig en heb er een reisverslag van gemaakt dus die kopier ik wel gewoon even:
Dagboek Curacao 2011,
Dag 1
Om 6 uur zaten we in de taxi richting schiphol. Eerst gingen we Rachel ophalen thuis en toen kon het avontuur echt beginnen. Eindelijk durfde ik te geloven dat het dan echt ging gebeuren, mijn wens naar een tropisch eiland. We werden op Schiphol opgehaald door een caddy en ik ging in de rolstoel omdat het toch een eindje lopen was. We hadden eigenlijk geen tijd om op schiphol rond te lopen want we mochten meteen naar de gate om in te stappen. We mochten gelukkig als eerste naar binnen en zaten alle 3 naast elkaar! Daar gingen we dan, de lucht in! Rachel was nog moe genoeg en die sliep al met het opstijgen.. Ik en mama kunnen iets minder goed slapen in het vliegtuig maar gelukkig waren er genoeg andere dingen die we konden doen. Ieder had een eigen tv-scherm en je kunt gewoon uit 100 verschillende films kiezen. Na een uurtje kwamen ze al met iets te eten en te drinken. Na film 1 ging de volgende film aan. Ze hadden Gooische vrouwen!! Ik mag nog niet naar de bioscoop dus ik was heel erg blij dat ik die film eindelijk kon zien! Er werd weer wat eten
gebracht en halverwege kregen we een rondleiding en mochten we in de cockpit zitten!! Ook kregen we een tas vol met cadeautjes waaronder de beroemde KLM-huisjes en toilettas.
Rond 1 uur gingen we landen en daar waren we dan, op Curacao! Wat een hitte!! We werden door een hele aardige mevrouw opgehaald en buiten stonden 2 mensen van de stichting ons op te wachten. Gelukkig was er in de auto airco want aan de warmte moesten we nog even wennen. We zaten in een super appartement aan het zwembad!! Gelijk trokken we onze zwemkleding aan en sprongen we in het water.
Om een uur of 6 gingen we een hapje eten aan het strand, Wat een mooie zee!! en om 8 uur doken we al ons bed in!
Dag 2
Ik werd al om half 7 wakker en kon toen ook echt niet meer verder slapen! Gelukkig waren mama en Rachel ook al vroeg op en we pakten onze handdoeken en gingen ontbijten, ook aan het strand! Er was echt keuze uit alles wat je je maar kunt bedenken!
Vervolgens gingen we heerlijk onder de parasol liggen
Mijn tante en oom kwamen ook en Familie die in Bonaire wonen waren er ook. Lekker druk maar heel gezellig!
’S avonds was het Cubaanse avond bij het reataurantje aan het strand. Ik vond het eten niet zo heel erg lekker maar er was live muziek en dat was super gezellig! Er waren mensen die gingen salsa dansen en konden dat ook heel erg goed! Dat was heel mooi om te zien. Wij deden ook een poging voor de lol.

 
Dag 3
Deze dag was het bijzonderst want we gingen zwemmen met dolfijnen!!!!!!!!! Een droom van mijn nicht en mij die uitkwam!!
Eerst kregen we een filmpje te zien over de omgang met dolfijnen. Daarna mochten we flippers passen. We gingen in groepjes van 5 met 2 dolfijnen zwemmen. De dolfijnen waren echt schatjes!! Ik moest eerst van mama een zwemvest om maar dat was alleen maar moeilijker zwemmen en het zeewater is zo zout dus dan kun je niet eens zinken. Het leukste was op het eind. Ik moet allebei mijn handen naar de zijkant doen en de dolfijnen kwamen van achter om me mee te trekken. Dat ging best hard en mijn bikinibroekje zat op mijn knieën haha! Het was echt een geweldige ervaring! Na het zwemmen gingen we de dieren in het seaquarium bekijken. Ze hadden allemaal vissen en ook haaien en flamingo’s. vervolgens gingen we nog naar een dolfijnenshow kijken en dat was ook heel erg vet! Ik was wel een beetje moe hierna dus we gingen om 5 uur nog even een hapje eten aan het strand. We aten heerlijke inktvisringen, kippenpootjes en sla. Daarna gingen we nog even het zwembad in en vroeg naar bed!
Dag 4
Vandaag gingen we naar het resort van mijn tante en oom. We waren mijn zwemmuts vergeten dus rachel, mijn oom en ik gingen naar het jan thiel strand lopen om daar een sjaal te kopen. Het was heel erg warm dus toen we mijn sjaal hadden konden we het zwembad in springen! Ik had heel erg zin in patat dus bestelden we dat bij het zwembad. Ik kreeg een enorme bak dus dat kon ik niet op maar toen ging ik het maar aan de kameleon en de duiven voeren

Dag 5
Mama vond het ook wel fijn om een dagje alleen door te brengen dus gingen Rachel en ik met mijn tante en oom naar Porte Marie om te snorkelen. We waren een beetje verdwaald en waren na 1.5 uur rijden eindelijk op het strand! Onderweg kwamen we nauwelijks auto’s tegen dus we dachten dat het een heel afgelegen strand zou zijn waar niemand kwam maar toen we er waren bleek het wel anders te zijn. Het hele strand lag vol maar gelukkig was er nog een plekje voor ons! Rach en ik deden onze duikbrillen op en gingen het water in om te snorkelen. We hadden allebei een t-shirt aan want rachel was een paar dagen ervoor heel erg verbrand tijdens het snorkelen.. er waren heel veel prachtige vissen! Sommige waren heel groot en hadden allemaal mooie kleuren. We konden heel hard zwemmen met onze flippers en waren op een gegeven moment zo ver dat mijn oom ons ging roepen. Wij vonden het helemaal niet ver want je kon er gewoon nog staan maar dat wist hij natuurlijk niet. Na 3 kwartier gingen we weer het water uit en gingen mijn oom en tante snorkelen. Daarna gingen we nog even een hapje eten, inktvisringen, en reden we terug naar ons appartement. Mijn oom en tante reden terug naar hun appartement bij livingstone.

 
Rach en ik hadden allebei best een kleurtje gekregen en we gingen nog even lekker douchen. Daarna gingen mama rach en ik uiteten bij mambo beach. Een heel mooi en lekker restaurant was daar maar we moesten wel erg lang wachten op ons eten. We zagen dat er bij dat rastaurant op vrijdags een fishmarket was dus daar wilden we wel naartoe.

                                                                       Dag 6
Rachel moest nog wat aan haar studie doen dus zij ging deze dag naar mijn oom en tante want zij hadden een internetverbinding. Ik en mama deden het even een dagje rustig aan. We gingen eerst even naar het zwembad, toen lunchen aan het strand, toen even zwemmen in de zee en vervolgens weer naar het zwembad. Mama had die dag ervoor kennis gemaakt met een gezin met 2 meisjes van mijn leeftijd. Ik kon het erg goed met ze vinden en ze wonen in Deventer. Ze zijn deze weer ook al langs geweest en dat was erg gezellig. Daarna deelden mama en ik nog een pizza. Rond 7 uur kwamen mijn oom en tante en rachel terug en gingen we met zijn alle in het luxe restaurant Nemo eten. Dat was ook erg lekker en gezellig

Dag 7
Dit was al weer de laatste volle dagLLLL We gingen om 10 uur naar Willemstad. Het was echt gigantisch warm als je niet aan het water ligt. We gingen wat winkeltjes in en daar was gelukkig airco. Alleen is het verschil tussen binnen en buiten wel erg groot. Ik heb eindelijk weer een horloge! Mijn horloge was gejat in het ziekenhuis en in willemstad was alles veel goedkoper dan in Nederland! Na een uurtje gingen mama en ik naar het terrasje toe waar mijn oom al zat, hij houdt niet zo van shoppen haha. We namen wat te drinken want we hadden heel erg veel dorst! Na 3 kwartier kwamen mijn tante en rachel ook en toen gingen we weer verder om ergens te lunchen. We gingen aan het water lunchen bij de bewegende brug. Dat was echt heel apart om te zien want de brug verplaatst zich gewoon als er een bootje aankomt!


De laatste avond aten we weer op mambo beach bij de fishmarket. We namen allemaal verschillende soorten vis dus het was een soort visproeverij. Deze avond was heel gezellig maar ik vond het heel jammer dat het alweer de laatste avond was.. De week ging zooo snel voorbij!
Dag 8
We werden vroeg wakker, gingen gelijk onze spullen in de koffers doen zodat we na het laatste ontbijt nog een hele ochtend hadden om te zwemmen! Helaas ging deze ochtend ook weer veel te snel want voor we het wisten zaten we alweer in de auto richting vliegveld Hato.. Alles verliep weer heel snel en we mochten weer als eerste het vliegtuig in. Het was een lange zit om weer naar het koude kikkerlandje terug te gaan.. Maar op het eind vroeg de steward of ik in de cockpit wou bij de landing!!! Dat was wel een heeele gave ervaring, hoe moe ik ook was. Ik kreeg 5 riemen om en een koptelefoon. Dat was een geweldige afsluiting van de vakantie! Eenmaal in de taxi begon het keihard te onweren en regenen, we werden dus niet echt welkom geheten door Nederland haha. Die vond ook maar dat we nog even in Curacao hadden moeten blijven! We doken meteen ons bed in om nog even verder te dromen over de heerlijke vakantie.

Het leukste aan deze vakantie vond ik dat ik me eindelijk een week geen patiënt voelde! Lieve mensen van doe een wens, en iedereen die mee heeft gewerkt om ons deze reis te laten maken, zoals: De medewerkers van KLM, de taxichauffeurs, de mensen van Resort Lions dive, de vrijwilligers van Stichting doe een wens in Nederland en op Curaçao
HEEL ERG BEDANKT!!! JULLIE ZIJN TOPPERS!




Toen we terug kwamen ging het alleen steeds weer slechter met mijn blaas en ook had ik niet zoveel eetlust meer.. dat was een tegenvaller en weer ziekenhuis in ziekenhuis uit, terwijl ik gehoopt had dat het nou eindelijk wat beter zou worden. ik kon weer vrij weinig door mijn blaas en viel steeds meer af. ik had nog wel 1 examen, biologie. dus de week na curacao zette ik alles op alles en na het examen was ik zo kapot dat ik weer opgenomen moest worden. ik heb alle 4 de vakken gehaald en afgerond met 3 7ens en een 6. het was de bedoeling dat ik naar de diplomauitreiking zou gaan maar toen lag ik nog in het ziekenhuis dus kwam mijn afddelingsleider met een half diploma en ballonnen naar het ziekenhuis 29 juni! echt super lief en ik ben ook ech t heel blij dat ik het gehaald heb. ze hebben die week iets nieuws geprobeerd met mijn blaas en dat is door middel van een katheter een spoeling inbrengen. dit geeft dan een extra beschermlaagje om de blaaswand zodat ik niet zoveel pijn heb. gelukkig werkt dit middel heel goed want 2 juli zou ik op zeilkamp gaan, de zuiderzeevaart. en als je op een boot zit is het niet fijn om elke seconde naar de wc te moeten.. het was nog spannend tot de laatste dag voor de zuiderzeevaart of ik mee kon want ik moest nog van allerlei dingen in het ziekenhuis maar gelukkig mocht ik 1 juli naar huis en kon ik mijn tas inpakken! en mijn pik-lijn mocht er eindelijk uit na 5 maanden dus dat was helemaal goed gepland! als ik weer last krijg van mijn virussen en weer infusen moet dat moet hij er weer in maar het was wel heel fijn dat ie eruit mocht vlak voor het zeilkamp! eindelijk kon ik weer een keer douchen zonder mijn arm in te hoeven pakken met plastic. dat is pas echt genieten! ik had echt heeel veel zin in de zuiderzeevaart omdat het vorig jaar ook al zo leuk was maar nu was ik natuurlijk een stuk zwakker dus dan kon het ook tegen vallen.. gelukkig was dat helemaal niet zo, het was echt helemaal geweldig! ik zat op een superleuke boot met 2 andere meiden en een jongen en de groep was meteen de eerste dag al gehecht aan elkaar dus dat was supergezellig. doordat ik zo ben afgevallen moet ik wel sinds een paar weken aan de sonde-voeding snachts. gelukkig kan ik dat zelf inbrengen en ging dat op de boot ook allemaal goed. we hebben vanalles gedaan. van muiden naar uiteindelijk stavoren. het was heerlijk weer dus we konden vaak lekker op het dek liggen in het zonnetje! we kwamen ook nog op tv met piet paulusma, was ook wel grappig. en de laatste dag kregen we een proffesionele fotoshoot met visagie omdat de zuiderzeevaart 25 jaar bestaat, echt super vet!! hier het resultaat:
mijn haar is bijna zover dat het weer zonder pruik kan dus ik kan echt niet wachten! mijn pruiken hebben hun beste tijd ook wel gehad dus die gaan snel de kast in! op mijn hyves en facebook staan alle andere foto's van de zuiderzeevaart en van curacao. na de zeilkamp was ik weer helemaal kapot. het is ook wel een hele omschakeling van een week lang ziekenhuis naar een week lang allerlei dingen doen maar het was het zeker waard!

wel waren mijn rode bloedcellen heel laag toen ik terug kwam. 3.9 en normaal horen ze tussen de 7 en 9 te zitten. dit komt omdat ik antistoffen maak tegen mijn rode bloedcellen. gelukkig kreeg ik een transfusie en voelde ik me snel weer wat beter want ik had me nog nooit zo moe en zwak gevoeld.. ik krijg nu prednison om mijn afweer wat te remmen zodat ze niet mijn eigen cellen kunnen aanvallen. helaas wordt mijn weerstand hier ook weer slechter door dus het blijft schommelen met de juiste dosis en virussen die gevaarlijk kunnen worden. vandaag ben ik op controle geweest en mijn rode bloedcellen waren 6.4 dat is heel mooi want dan doet de prednison ten minste goed zijn werk! ik mag ook alweer afbouwen. het voordeel van prednison is dat je er honger van krijgt dus eten gaat eindelijk weer een stuk beter! ik voel me gelukkig nu ook weer een stuk beter. gister heb ik skeelers gekocht dus hopelijk wordt het snel lekker weer zodat ik eindelijk wat aan mijn conditie kan gaan doen. ik heb ook gevraagd voor de fysio en dat gaan ze snel voor me regelen. vandaag heb ik ook eindelijk weer een keer geschilderd en hij is heel mooi geworden! ik zal snel een foto ervan posten. het blijft nog steeds elke keer weer spannend op controle en het is ook elke keer weer iets maar ik hoop dat ik vanaf nu toch echt eindelijk een klein beetje mijn leventje weer kan oppakken. het is nu bijna 6 maanden na de transplantatie en dat is al heel wat! de tijd vliegt ook enorm maar dat is misschien maar goed ook als je je niet zo goed voelt.. ik zal als er weer wat nieuws te melden is weer een nieuwe blog schrijven! ik ga misschien nog een weekje met mijn  oom en tante mee naar italië, lekker nog even vakantie vieren. maar eerst hopen dat het met alle ziekenhuisdingen goed gaat voordat ik dat echt zeker weet. ik hoop ook heel erg dat ik volgend jaar weer naar school mag maar dat is ook nog even spannend nu ze mijn weerstand weer aan het afbreken zijn met de prednison.. we zien het allemaal wel.
liefs sophia

1 opmerking:

  1. Hee Soph!
    Ik vind het zo super dat je het zo leuk hebt gehad op Curaçao! Maar dat had ook niet anders kunnen zijn op zo'n leuk eiland. Ik had alle foto's al op je facebook gecheckt, ziet er hartstikke leuk uit. Misschien kunnen we overigens een keer samen gaan skeeleren want ik heb ze ook nog in de kast liggen! :D Ik hoop voor je dat het nu wel even allemaal berg opwaarts gaat en een extra vakantie in Italië past natuurlijk altijd in je schema! (: Kom je ook nog donderdag op mn feestje? Lijkt me gezellig!
    Liefs <3

    BeantwoordenVerwijderen